Diecezja włocławska założyła konto na Twitterze
12 września 2019 r., Zdjęcie: deon.plDiecezja włocławska jest już obecna w kolejnych mediach społecznościowych – nie tylko na Facebooku, ale od dziś również na Twitterze pod nazwą @DiecWloclawek. „W diecezji, w której na świat przyszedł św. Maksymilian Kolbe, który w swej działalności postawił na środki społecznego przekazu czyniąc z nich narzędzie ewangelizacyjne, nie możemy nie być obecni w tej przestrzeni w dialogu ze współczesnym światem” – podkreśla rzecznik prasowy diecezji ks. Artur Niemira.
Diecezja włocławska uruchomiła konto na Twiterze. To, jak zaznacz ks. Niemira, pokłosie lipcowego spotkania z rzecznikiem episkopatu Polski, ks. Pawłem Rytel-Andrianikiem, który zachęcał do wejścia na tę platformę społecznościową podkreślając wagę obecności Kościoła w przestrzeni medialnej. „Bezpośrednim motywem dla wybrania tego właśnie czasu na uruchomienie konta na Twitterze jest zbliżające się wydarzenie „Polska pod Krzyżem”, z którym chcemy dotrzeć do jak najszerszej liczby odbiorców” – wyjaśnia ks. Niemira. Dodaje, że diecezja powinna być obecna tam, gdzie współcześnie obecny jest człowiek, zwłaszcza młody. „Obserwujemy aktywność na Twitterze papieża Franciszka, wcześniej Benedykta XVI, innych diecezji czy Biura Prasowego KEP oraz KAI i widzimy, z jakim spotyka się ona odbiorem społecznym. Dlatego chcemy być obecni w tym dialogu z przekazem Dobrej Nowiny” – dodaje rzecznik prasowy diecezji.
W diecezji włocławskiej większość parafii i instytucji posiada swoją stronę internetową oraz profil na Facebooku; ukazują się także gazetki parafialne. Diecezja poza oficjalną stroną od wielu lat obecna jest na Facebooku.